کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316378 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پرتاب تلسکوپ جیمز وب ناسا به فضا دوباره به تأخیر افتاد

به گزارش سافت گذر، سه ماه پس از اینکه ناسا اعلام کرد پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا با تأخیر رو به رو شده است، آژانس فضایی امروز بار دیگر خبر از به تأخیر افتادن پرتاب این تلسکوپ داده و تاریخ 30 مارس سال 2021 را زمان جدید ارسال جیمز وب به فضا اعلام کرده است.

تلسکوپ فضا ناسا جیمز وب

در سال 2011 بود که ناسا ماه اکتبر 2018 را زمان پرتاب جیمز وب مشخص کرده بود ولی همینطور که روز پرتاب نزدیک شد، تاریخ نیز تغییر پیدا می کرد. ابتدا 2018، سپس 2019، بعد 2020 و حالا هم 2021.

تلسکوپ جیمز وب از سال 2011 با تأخیرها و هزینه های زیادی رو به رو شده است. این اتفاقات تقریباً از زمان تأیید پروژه در سال 2008 رخ دادند.

به گزارش سافت گذر، توماس زورباخن، مدیر علمی ناسا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود گفت:(( تلکسوپ جیمز وب، وسیله بعدی ناسا برای مشاهده فضا خواهد بود بنابراین پیشرفت آن باید روز به روز بیشتر شود زیرا این دستگاه پتانسیل زیادی دارد)).

تلکسوپ جیمز وب که توسط نورثروپ گرامان ساخته شده است، یکی از امیدهای ناسا برای دادن پاسخ به سؤال بسیار مهم این آژانس فضایی است. ناسا با پرتاب این تلسکوپ می خواهد ببینید که آیا ما در کل هستی تنها هستیم یا موجودات فضایی نیز وجود دارند.

تلکسوپ جیمز وب نسبت به تلسکوپ هابل هم بزرگتر است و هم قدرتمندتر به طوری که سطح جمع آوری نور این تلسکوپ 6 برابر هابل است.

تاریخ دقیق پرتاب از گزارش تیم مستقل بررسی تلکسوپ جیمز وب (IRB) اعلام شده است. این تیم گزارش داده که مأموریت باید ادامه یابد ولی باید این کار اصولی انجام شود.

به گزارش سافت گذر، توماس یانگ، مدیر IRB می گوید:(( نمی توان در پرتاب تلکسوپ جیمز وب، ریسک کرد و یا خطرات احتمالی را نادیده گرفت)).

یانگ توضیح می دهد که دلیل 29 ماه تأخیر در پرتاب تلکسوپ جیمز وب، خطاهای انسانی، مشکلات سخت افزاری، کمبود تجربه، خوش بینی بیش از حد و سیستم پیچیده آن می باشد.

برای مثال، یانگ استفاده از مواد حلال اشتباه برای تمیز کردن دریچه ها را یکی از خطاهای انسانی برشمرده و عنوان کرد که با کمی دقت می توان این اشکالات را برطرف نمود.

به گزارش سافت گذر، او می گوید:(( تمام تعمیرات جزئی که به راحتی می توانستند انجام شوند و به وقوع نپیوستند، در پایان سبب یک سال و نیم تأخیر در پرتاب تلکسوپ جیمز وب شد که خسارت 600 میلیون دلاری نیز در بر داشت)).

دیگر مشکلی که جیمز وب دارد، استفاده از سپر خورشیدی پیچیده ای است که یک تلسکوپ فضایی برای اولین بار است از آن بهره می برد. تمام تلسکوپ که یک سپر خورشیدی به اندازه زمین تنیس دارد، باید یک بار در فضا جمع شود به همین دلیل مهندسان تا به حال مشکلاتی کشف کرده اند که ممکن است در صورت تا کردن سپر خورشیدی، این وسیله تکه تکه شود.

IRB تابحال گزارش های زیادی در مورد مشکلات تلکسوپ جیمز وب به ناسا ارسال کرده و ناسا نیز برای حل آنها دست به کار شده است.

به گزارش سافت گذر، یانگ می گوید:(( ما باید مشکلات تلکسوپ جیمز وب را پیش از ارسال به فضا، در کره زمین رفع کنیم. بطورکلی، جیمز وب ارزش صبر کردن دارد)).




منبع: cnet.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41972 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/07 تعداد مشاهده: 1939
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر